سایت تفریحی اراک فانی

اس ام اس عکس مدل لباس مدل مو جوک

سایت تفریحی اراک فانی

اس ام اس عکس مدل لباس مدل مو جوک

سایت تفریحی اراک فانی
فال روزانه مدل لباس مدل مو جوک
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۱ مرداد ۹۵، ۰۸:۰۷ - علی صفری
    عالی

۱۰۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فال روزانه امروز 1 مرداد 95 برای تمام ها+ فال ماه تولد امروز 1 مرداد 1395

فال روزانه&ماه تولد&فال امروز

ورد فان »» برای مشاهده فاله روزانه ماه تولد خود به ادامه مطلب مراجعه کنید

فال ماه فروردین&نماد ماه فرودین

فال روزانه متولدین فروردین ماه

ماه پیش اعتماد به نفس پایینی داشتید، اما حالا همه چیز در حال تغییر است و رو به بهبودی می رود.روش بر خورد شما یک باره تغییر نخواهد کرد، اما هر روز که می گذرد احساس به مراتب بهتری خواهید داشت. بگذارید اتفاقات پیش روی شما روش طبیعی خود را طی کند و مطمئن باشید که روزهای بهتری در راه اند. خودتان را باور داشته باشید. راهکار های خود را به کار بگیرید تا بتوانید ابرهای شک و تردید را کنار بزنید.

فال ماه اردیبهشت &نماد ماه اردیبهشت

فال روزانه متولدین اردیبهشت ماه

حالا در کوچه ی خاطرات پرسه می زنید و درگیر احساسات تان هستید. اگر حواس تان را جمع نکنید ممکن است در زمان گذشته به دام بیفتید. افکار و اعتقادات دوران کودکی تان را کنار بگذارید، به ویژه اگر چسبیدن به این افکار نگرانی های تان را زیاد می کند. یادتان باشد که اکنون فرصت های زیادی پیش روی شماست، پس با یک لبخند زدن شروع کنید و همه ی اراده و توان تان را به کار بگیرید تا بر ترس های تان غلبه کنید.

فال ماه خرداد&نماد ماه خرداد

فال روزانه متولدین خرداد ماه

شما امروز با خواهر و برادر و یا با یکی از دوستان نزدیکتان کشمکش خواهید داشت. اماهرگز نگذارید که این اتفاق تمام روزتان را خراب کند. شما در مقاومت کردن در برابر تجربه‌های قدیمی‌ لنگه ندارید! ولی از تجربیات هیجان انگیز و به یادآوری خاطرات روزهای سخت لذت می‌برید. ولی نباید فراموش کنید که زندگی کردن در زمان حال از فکر کردن به گذشته برایتان شیرین‌تر است.

فال ماه تیر& نماد ماه تیر

فال روزانه متولدین تیر ماه

این روزها سازمان دادن  افکارتان برای آینده فقط تفریح و سرگرمی‌تان شده است. اخیرا تجربه هایی داشته‌اید که شما را از عادت‌ها و ساختارهای گذشته تان آزاد کرده‌اند. اکنون شما باید به مراحل بعدی بروید، ولی شخصی از راه می‌رسد که با دادن جواب "منفی" جلوی پایتان سنگ می‌اندازد.ولی از طرف دیگ شما فقط انتظار دارید جواب مثبت بشنوید! الان دیگر وقت سئوال و جواب کردن نیست!! خودتان دست به کار شده و شروع به کار کنید.

فال ماه مرداد& نماد ماه مرداد

فال روزانه متولدین مرداد ماه

اکنون برنامه ی مشخصی دارید و هیچ چیزی نمی تواند سد راه شما برای رسیدن به هدف تان شود. فقط مشکل این جاست که شما فکر می کنید شکست ناپذیر هستید، اما در واقعیت این طور نیست. اگر بتوانید خودتان را با تغییراتی که در مسیر اتفاق می افتد وقف دهید، آن وقت این امکان وجود دارد که بزرگ ترین رویاهای تان را به واقعیت تبدیل کنید. بد نیست که با خوش بینی به واقعیت نگاه کنید، اما برای رسیدن به موفقیت هرگز عجله نکنید.

فال ماه شهریور & نماد ماه شهریور

فال روزانه متولدین شهریور ماه

اگر متوجه شوید که کسی دارد بخش مهمی از اطلاعات را از شما پنهان می کند ممکن است اذیت شوید، اما این قابلیت را دارید که اوضاع را تحت کنترل خودتان در ییاورید. اعتماد به نفس بالایی داشته باشید تا همه چیز عوض شود، پس به توانایی هایتان شک نکنید. اکنون به شما پیشنهاد می شود که به بخش های پنهان ذهن تان رجوع کنید و ببینید ضمیر ناخودآگاه تان به شما چه می گوید. می توانید خوشبختی را از جاهایی پیدا کنید که اصلا انتظارش را  نداشته باشید.

فال ماه مهر&فال روزانه&نماد ماه مهر

فال روزانه متولدین مهر ماه

دل تان می خواهد که با دوستان تان وقت بگذرانید. البته به نظر می رسد که دوستان تان کارشان را جدی نگرفته اند. اما حالا اگر به جمع دوستان بپیوندید اشکالی ندارد، زیرا نمی توانند بر کارآمدی شما تأثیر داشته باشند. اکنون می توانید از همین لحظه ای که در آن هستید لذت ببرید، اما حواس تان باشد که چشم از آینده برندارید.

فال ماه آبان&فال روزانه&نماد ماه ابان

فال روزانه متولدین آبان ماه

شاید دیگران از شما انتظار داشته باشند که کار های تان را به خاطر آن ها کنار بگذارید، حالا که این موضوع را متوجه شده اید ممکن است نگران و پریشان شوید. اگر کسی از شما کمک بخواهد از صمیم قلب دست یاری به سوی او دراز خواهید کرد. اما با همه ی این ها دوست ندارید که اطرافیان تان به خاطر خواسته های شان شما را در فشار قرار دهند. پس لزومی ندارد که به هر درخواستی جواب مثبت دهید. نگذارید که دیگران ازخوبی ها و بخشندگی شما سوء استفاده کنند. اول از همه بایدکار های تان را بررسی کنید و پاسخ طرف مقابل را بدهید.

فال ماه اذر&فال روزانه&نمادماه آذر

فال روزانه متولدین آذر ماه

اکنون برای این که از عمل کردن به قول هایی که داده اید فرار کنید می خواهید به رویاهای غیر واقعی فکر کنید. شاید قصد و نیت بدی نداشته باشید، اما موضوع این است که مهلت زیادی ندارید و هنوز نمی دانید که چه طور باید به تعهدات تان عمل کنید. حتی یک چیز کوچک ممکن است به یک موضوع جدی تبدیل شود. راهکاری را که در پیش گرفته اید یک باره تغییر ندهید، چند روزی صبر کنید ببینید چه پیش می آید.

فال ماه دی&فال روزانه& نماد ماه دی

فال روزانه متولدین دی ماه

شاید به مسیریکه دره پیش دارید اعتماد داشته باشید، اما این را  بدانید که احتمال لغزش وجودارد، پس سرعت تان را حفظ کنید و عجله نکنید. شجاعت بیهوده از خود نشان ندهید و بی احتیاطی نکنید.همین خوب است که رویاهای تان را باور دارید، اما زیاده روی ممکن است نتایج نامطلوبی به بار آورد. سعی کنید به هر یک از قدم های تان که بر میدارید خوب فکر کنید تا بتوانید به اهداف تان برسید. البته یادتان نرود که آهسته و پیوسته حرکت کنید.

فال ماه بهمن& فال روزانه&نماد ماه بهمن

فال روزانه متولدین بهمن ماه

امروز اطرافیان تان در کارهای شما نقش دارند و شاید از بعضی رفتارهای آن ها ناراحت شوید.الان بیش از هر چیز دیگری به صداقت نیاز دارید، اما احساس تان به شما می گوید که صداقتی در روابط تان وجود ندارد. البته بهتر است باور کنید که دیگران تمام تلاش شان را می کنند تا مفید باشند. از انتظارات تان کوتاه بیایید و به همین چیزهایی که دارید قانع باشید.

فال ماه اسفند&فال روزانه&نماد ماه اسفند

فال روزانه متولدین اسفند ماه

دل تان می خواهد که کمی اوقات فراغت داشته باشید، اما کارهای زیادی دارید که باید انجام شان دهید. بهتر است برای این که به دام رویاهای تان نیفتید خودتان را سرگرم وظایف تان کنید یا به دیگران کمک کنید. یادتان باشد که به خاطر تعهدات تان گله و شکایت نکنید. فقط کافی است یک لبخند بزنید و دست به کار شوید. اگر اکنون به وظایف تان برسید، در پایان روز می توانید به امور دلخواه تان بپردازید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۹
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

آموزش کامل طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی

آموزش کامل طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی

مواد لازم برای دسر خامه شاتوتی,نکاتی برای تهیه دسر خامه شاتوتی

ورد فان » برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی به ادامه مطلب مراجعه کنید

می توانید دسر خامه شاتوتی را سه لایه درست کنید

مواد لازم برای طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی :

  1. آرد ذرت :2 قاشق چایخوری
  2. وانیل : 1/2 قاشق چایخوری
  3. نشاسته ذرت :1/2 قاشق چایخوری
  4. آب : 1/2 پیمانه
  5. شکر : 5 قاشق چایخوری
  6. خامه صبحانه : 1/2 پیمانه
  7. پودر ژلاتین : 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای طرز تهیه سس دسر خامه شاتوتی خانگی  :

  1. شاتوت : 1پیمانه
  2. شیر : 3 پیمانه
  3. نشاسته ذرت : 1 قاشق چایخوری
  4. شکر : 3 قاشق چایخوری
  5. شاتوت برای تزئین : چند عدد
 

آموزش کامل طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی:

در قابلمه ای مناسب شکر، آرد و نشاسته ذرت را بریزید و مخلوط کنید. به آنها شیر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب در هم  ترکیب شوند.

حالا این ترکیب را روی شعله ملایم قرار دهید، دائم هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس آن را از روی حرارت برداشته، وانیل و خامه را هم به آن افزوده و حسابی هم بزنید تا مخلوط شود.

ژلاتین را با آب مخلوط کرده وروی بخار آب کتری بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود (روش بن‌ماری). ژلاتین را به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا آنها را در ظرفی ریخته، در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

در این فاصله سس شاتوت را آماده کنید. برای تهیه سس، شاتوت را در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید. شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. آنها را هم بزنید تا کمی غلیظ شوند.

مقداری از دسر بسته شده را در گیلاس‌های پایه دار یا ظرف دلخواه بریزید. روی آن مقداری سس شاتوت بریزید. چند عدد شاتوت روی آن بچینید و دوباره مقداری از مواد دسر روی آن ریخته و با سس و میوه شاتوت تزئین کنید. مدتی دسر را در یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

نکاتی برای تهیه دسر خامه شاتوتی خانگی :
اگر می خواهید برای خود و مهمانانتان سنگ تمام بگذارید، یک لایه اول این دسر را ژله شاه توت یا بلوبری درست کنید بعد دسر را روی آن بریزید. به این صورت دسر شما سه رنگ می شود.

آموزش کامل طرز تهیه دسر خامه شاتوتی خوشمزه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۶
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ

طرز تهیه بستنی رژیمی میوه ای :

درست کردن بستنی رژیمی,مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی

ورد فان » برای مشاهده طرز تهیه بستنی رژیمی توت فرنگی به ادامه مطلب مراجعه کنید

شما با روش زیر می توانید به راحتی یک بستنی رژیمی درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید

بستنی یکی از تنقلات خوش طعم در فصل تابستانی است که برخی از مدلهایش کالری بالایی دارد. شما با دستور زیر می توانید به راحتی یک بستنی رژیمی درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

دیگر لازم نیست دنبال برچسب کالری بستنی های داخل یخچال سوپرمارکت ها بگردید و در نهایت با عذاب وجدان یکی را انتخاب کنید٬ ما برای شما یک جایگزین سالم و خوشمزه داریم! می توانید از بچه ها بخواهید در تهیه این بستنی های خانگی به شما کمک کنند و لذت خوردن آن را دو چندان نمایند.

در تهیه این بستنی از ماست کم چرب٬ موز٬ و توت فرنگی یا شاتوت یخ زده استفاده می شود به همین دلیل بسیار سالم و مغذی است. این دسر خوشمزه حاوی پروتئین٬ کلسیوم٬ آنتی اکسیدان ها و فیبر است و از بسیاری از دسرهای پر از قند و چاق کننده موجود در سوپرمارکت ها خوشمزه تر است.

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی میوه ای :

 ماست کم چرب یا بدون چربی یک و نیم پیمانه
 توت فرنگی یا شاتوت یخ زده (می توانید از مخلوط هر دو استفاده کنید) یک و نیم پیمانه
 لیوان کوچک یکبار مصرف ۶ عدد
 کاغذ آلومینیوم  یک تکه
چوب بستنی (می توانید از قاشق چایخوری استفاده کنید) ۶ عدد

طرز تهیه بستنی رژیمی میوه ای :
موز را حلقه حلقه کنید و همراه با ماست و توت های یخ زده داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یکنواخت شوند به مخلوط کردن ادامه دهید.
مایع به دست آمده را به طور مساوی در لیوان های کاغذی بریزید.

لیوان ها را با کا غذ آلومینیوم بپوشانید و وسط آن را سوراخ کرده و چوب های بستنی (یا قاشق چای خوری) را به داخل آن فرو کنید.
لیوان ها را داخل فریزر قرار داده و ۳ الی ۴ ساعت منتظر بمانید تا بستنی ها آماده شوند.
لیوان های کاغذی را به آرامی پاره کنید و بستنی ها را سرو نمایید.

طرز تهیه بستنی رژیمی توت فرنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۰
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ

داستان بسیار زیبا (خریدن یک ساعت کار بابا)

داستان های آموزنده,داستان جذاب

ورد فان » برای مطالعه داستان به ادامه مطلب مراجعه کنید

داستان بسیار زیبا (خریدن یک ساعت کار بابا)

 مردی دیروقت ‚ خسته از کار به خانه برگشت. دم در پسر پنج ساله اش را دید که در انتظار او بود.

سلام بابایی ! یک سئوال از شما بپرسم ؟

- بله حتماً.چه سئوالی؟

- بابا ! شما برای هرساعت کالی چخد پول می گیرید؟

مرد با ناراحتی پاسخ داد: این به تو ارتباطی نداره. چرا چنین سئوالی میکنی؟

- فقط میخوام بدونم بابایی........

- اگر فقط میخای بدونی ‚ بسیار خوب می گم : 2000 تومن

پسر کوچک در حالی که سرش پائین بود آه کشید. بعد به مرد نگاه کرد و گفت : بابایی میشه 1000 تومن به من قرض بدی ؟

مرد عصبانی شد و گفت : اگر دلیلت برای پرسیدن این سئوال ‚ فقط این بود که پولی برای خریدن یک اسباب بازی مزخرف از من بگیری کاملآ در اشتباهی‚ سریع به اطاقت برگرد و برو فکر کن که چرا اینقدر خودخواه هستی. من هر روز سخت کارمی کنم و برای چنین رفتارهای کودکانه وقت ندارم.

پسر کوچک‚ آرام به اتاقش رفت و در رو بست.

مرد نشست و باز هم عصبانی تر شد: چطور به خودش اجازه می ده فقط برای گرفتن پول ازمن چنین سئوالاتی کنه؟

بعد از حدود یک ساعت مرد آرام تر شد و فکر کرد که شاید با پسر کوچکش خیلی تند وخشن رفتار کرده است. شاید واقعآ چیزی بوده که برای خریدنش به 1000 تومن نیازداشته است.به خصوص اینکه خیلی کم پیش می آمد پسرک از پدرش درخواست پول کند.

مرد به سمت اتاق پسر رفت و در را باز کرد.

- خوابی پسرم ؟

- نه بابا ، بیدالم.

- من فکر کردم شاید با تو خشن رفتار کرده ام. امروز کارم سخت و طولانی بود و همه ناراحتی هایم را سر تو خالی کردم. بیا این 1000 تومن که خواسته بودی.

پسر کوچولو نشست‚ خندید و فریاد زد : مچکلم باباجونی ! بعد دستش را زیر بالشش بردو از آن زیر چند اسکناس مچاله شده در آورد.

مرد وقتی دید پسر کوچولو خودش هم پول داشته ‚ دوباره عصبانی شد و با ناراحتی گفت : با این که خودت پول داشتی ‚ چرا دوباره درخواست پول کردی؟

پسر کوچولو پاسخ داد: برای اینکه پولم کافی نبود‚ ولی من حالا 2000 تومن دارم. آیا
می تونم یک ساعت از کار شما رو بخلم تا فردا زودتر به خانه بیایید؟من شام خوردن با شما را خیلی دوست دارم بابایی...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۵
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ

همکاری انسان ها و روبات ها در شرکت فورد

 استفاده از ربات ها در کارخانه,تصاویر ربات کارگر
ورد فان » برای مشاهده عکس و مطالب بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

شرکت فورد طی یک اقدام بی‌سابقه از همکاری رباتها و انسانها در خط مونتاژ خود در کلن استفاده کرد.

اگر از ربات‌ها در روش‌های درست استفاده شود، آنها پتانسیل این را دارند که زندگی را برای انسان ها بسیار ساده تر کنند.

برای شروع، این شرکت از ربات‌های جدید خود برای بلند کردن قسمتهای سنگین ماشین استفاده کرد. کارگران کارخانه دیگر مجبور نیستند اجسام سنگین را به تنهایی بلند کنند و تمام این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام می دهند.

این ربات‌ها طوری برنامه ریزی شده اند که در هنگام کار با انسان ها محافظه کارانه عمل کرده و به آنها آسیبی نرسانند. اگر دست یا انگشت یک کارگر در مسیر حرکت یک ربات قرار گیرد، سنسورها این سد را شناسایی کرده و دستگاه برای محافظت از آن کارگر متوقف خواهد شد.

سیستم حس و توقف کمپانی فورد یکی از سیستم هایی است که برای کاهش خطرات همکاری انسان و ربات توسعه یافته است.

مقامات این کمپانی در گام بعدی خود به بررسی عملکرد این همکاری پرداخته و به دنبال کارهای دیگری خواهند بود که می‌شود با تعامل انسانها و رباتها آنها را به سرانجام رساند.

همکاری ربات ها و انسان ها,ربات های کارگر

همکاری انسان ها و روبات ها در شرکت فورد

کاهش خطرات همکاری انسان و ربات, خطرات همکاری انسان و ربات

همکاری انسان ها و روبات ها در شرکت فورد

استفاده از ربات ها در صنعت خودروسازی, استفاده از ربات در کارخانه ماشین سازی

همکاری انسان ها و روبات ها در شرکت فورد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۵
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۹ ب.ظ

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

مدل لباس نامزدی 2017 | مدل لباس نامزدی سال 96

ورد فان » برای مشاهده عکس بیشتر به ادامه مطلب مرجعه کنید

جدیدترین مدل لباس نامزدی سال 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

جدیدترین مدل لباس نامزدی سال 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

جدیدترین مدل لباس نامزدی سال 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95


جدیدترین مدل لباس نامزدی 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

جدیدترین مدل لباس نامزدی 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95


جدیدترین مدل لباس نامزدی 2017

مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

جدیدترین مدل لباس نامزدی 2017مجموعه ای از مدل لباس نامزدی 95

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۹
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۳۱ ب.ظ

زندگی نامه شاه چراغ (ع)

داستان شاهچراغ,علت نامگذاری شاهچراغ

ورد فان » برای مشاهده زندگی نامه شاه چراغ (ع) به ادامه مطلب مراجعه کنید

تاریخ دقیق تولد حضرت احمد بن موسی شاه چراغ سلام الله علیه مشخص نیست

نام: احمد
لقب: شاهچراغ، سید‌السادات
کنیه: ابوعبدالله
پدر: امام موسی کاظم علیه السلام
مادر: امّ احمد
تاریخ ولادت: نامشخص
تاریخ شهادت: بین سال‌های 203 تا 218 هجری قمری
قاتل: قتلغ خان(حاکم شیراز) به فرمان مأمون عباسی
محل دفن: شیراز

ولادت
تاریخ دقیق تولد حضرت احمد بن موسی شاه چراغ سلام الله علیه مشخص نیست. اخیراً در شورای فرهنگ عمومی استان فارس نامگذاری یک روز به نام بزرگداشت آن حضرت مطرح شد و متولیان امر تصمیم گرفتند که روز تولد آن حضرت را به عنوان مراسم بزرگداشت انتخاب کنند. لذا برای مشخص شدن روز دقیق تولد، مورخان و محققان تحقیقات خود را آغاز کردند. اما پس از بررسی های به عمل آمده کارشناسان به این نتیجه رسیدند که روز تولد حضرت شاه چراغ بدرستی مشخص نیست و در این خصوص نقلهای متفاوتی وجود دارد. از این رو تصمیم بر این شد که در دهه کرامت یعنی حدفاصل تولد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام یک روز به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی «شاه چراغ» تعیین شود.

پدر و مادر
حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاه چراغ و سیدالسادات، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم علیه السلام است.

مادر وی، مشهور به «ام احمد»، مادر بعضی از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده است.

ایشان داناترین، پرهیزگارترین و گرامی ترین زنان در نزد آن حضرت بودند و حضرت اسرار خود را به وی می گفتند و امانتشان را نزد وی به ودیعه می گذاشتند.

بیعت با علی بن موسی الرضا علیه السلام
چون خبر شهادت حضرت موسی کاظم علیه السلام امام هفتم شیعیان در مدینه شایع شد، مردم به در خانه ام احمد، مادر حضرت شاه چراغ «احمد بن موسی» گرد آمده و حضرت سید میر احمد را با خود به مسجد بردند، زیرا از جلالت قدر و شخصیت بارز و اطلاع بر عبادات و طاعات و نشر شرایع و احکام و ظهور کرامات و بروز خوارق عادات که در آن جناب سراغ داشتند، گمان کردند که پس از وفات پدرش امام موسی بن جعفر علیه السلام امام بحق و خلیفه آن حضرت فرزندش «احمد» است.

به همیت جهت در امر امامت با حضرتش بیعت کردند و او نیز از مردم مدینه بیعت بگرفت، سپس بر منبر بالا رفت، خطبه ای در کمال فصاحت و بلاغت انشاء و قرائت فرمود، آنگاه تمامی حاضرین را مخاطب ساخته و خواست که غائبین را نیز آگاه سازند و فرمود: همچنان که اکنون تمامی شما در بیعت من هستید، من خود در بیعت برادرم علی بن موسی علیه السلام می باشم، بدانید بعد از پدرم برادرم «علی» امام و خلیفه ی بحق و ولی خداست. و از جانب خدا و رسول صلی الله علیه و آله و سلم او، بر من و شما فرض و واجب است که امر آن بزرگوار را اطاعت کنیم و به هر چه امر فرماید گردن نهیم.

پس از آن شمه ای از فضایل و جلالت قدر برادرش علی علیه السلام را بیان فرمود، تا آنجا که همه حاضران گفته های آن بزرگوار را اطاعت کردند، ابتدا او بیعت را از مردم برداشت، سپس گروه حاضران در خدمت احمد به در خانه حضرت امام علی بن موسی علیه السلام آمده همگی با آن جناب بر امامت و وصایت و جانشینی امام موسی بن جعفر علیه السلام بیعت نمودند. و حضرت امام رضا علیه السلام درباره برادرش احمد دعا کرد و فرمود: همچنان که حق را پنهان و ضایع نگذاشتی، خداوند در دنیا و آخرت تو را ضایع نگذارد.

داستان شاهچراغ,علت نامگذاری شاهچراغ

 سید امیر احمد(ع) ملقب به شاه چراغ ، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم علیه السلام است

 سفر به ایران
شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام، پس از حضور با برکت امام هشتم علیه السلام در خراسان برای زیارت چهره تابناک امامت و ولایت از نقاط مختلف، به سوی ایران حرکت می کنند. حضرت احمد بن موسی(ع) نیز در همین سال ها(198-203 ه. ق) با جناب سید امیر محمد عابد و سید علاءالدین حسین(برادران ایشان) و جمع زیادی از برادرزادگان و محبان اهل بیت علیهم السلام، به قصد زیارت حضرت رضا علیه السلام از مدینه حرکت می نمایند تا از طریق شیراز به طوس عزیمت کنند. در بین راه نیز عده کثیری از شیعیان به آنان ملحق می شوند. خبر حرکت چنین قافله بزرگی مأمون خلیفه عباسی را به وحشت انداخت.

سفر به شیراز
در زمانی که حضرت امام علی بن موسی(ع) با ولایتعهدی تحمیلی در «طوس خراسان» بودند، حضرت احمد بن موسی(س) به اتفاق جناب سید محمد عابد و جناب سید علاءالدین حسین برادران خود و جمعی دیگر از برادرزادگان و اقارب و دوستان، به قصد زیارت آن حضرت از حجاز به سمت خراسان حرکت نمود. در بین راه نیز جمع کثیری از شیعیان و علاقه مندان به خاندان رسالت، به سادات معظم ملحق و به اتفاق حرکت نمودند تا جایی که می نویسند: به نزدیک شیراز که رسیدند، تقریباً یک قافله پانزده هزار نفری از زنان و مردان تشکیل شده بود.

خبر حرکت این کاروان را به خلیفه وقت(مأمون) دادند. وی ترسید که اگر چنین جمعیتی از بنی هاشم و دوستداران و فدائیان آن ها به طوس برسند، اسباب تزلزل مقام خلافت گردد. لذا امریّه ای صادر نمود به تمام حکام بلاد که در هر کجا قافله بنی هاشم رسیدند، مانع از حرکت شوید و آن ها را به سمت مدینه برگردانید. به هرکجا این حکم رسید قافله حرکت کرده بود مگر شیراز.

حاکم شیراز مردی به نام «قتلغ خان» بود. وی با چهل هزار لشکر جرّار، در «خان زنیان» در هشت فرسخی شیراز اردو زد و همین که قافله بنی هاشم رسیدند، پیغام داد که حسب الامر خلیفه، آقایان از همین جا باید برگردید. حضرت سید احمد(س) فرمود: «ما قصدی از این مسافرت نداریم، جز دیدار برادر بزرگوارمان». اما لشکر قتلغ خان راه را بستند و جنگ شدید خونینی شروع شد اما لشکر در اثر فشار و شجاعت بنی هاشم پراکنده شدند.

لشکر شکست خورده، تدبیری اندیشیدند. بالای بلندی ها فریاد زدند: «الان خبر رسید که ولیعهد(امام هشتم علیه السلام) وفات کرد»! این خبر مانند برق، ارکان وجود مردمان سست ‎عنصر را تکان داده، از اطراف امام زادگان متفرق شدند. جناب سید احمد(س) شبانه با برادران و اقارب از بیراهه به شیراز رهسپار گردیدند و با لباس مبدّل پراکنده شدند.

داستان شاهچراغ,علت نامگذاری شاهچراغ

 آرامگاه شاه چراغ در کنار میدانی به نام احمدی در شهر شیراز قرار دارد

شهادت
حضرت احمد بن موسی(س) برای امان از گزند حکومت، به همراه برادر خود مخفیانه به شیراز رهسپار شد. سید احمد در شهر شیراز در منزل یکی از شیعیان در منطقه «سردزک» که مرقد ایشان در این منطقه واقع است، سکنی گزید و در خانه این شخص مخفی گشت و شب و روز را به عبادت می گذرانید.

«قتلغ خان» که جاسوسانی را برای شناسایی و دستگیر نمودن سادات که از مناطق خود فرار نموده بودند قرار داده بود، مکان ایشان را بعد از یک سال یافت و او و همراهانش را محاصره نمودند و نبردی بین آنها و مأموران حکومت در گرفت و سید احمد با شهامت و شجاعت هاشمی خود به دفاع از خود و همراهان خود پرداخت.

هنگامی که «قتلغ» دانست که از طریق ستیز مسلحانه، قدرت از میان بردن آنان را ندارد؛ از طریق خانه همسایه او شدند و از طریق شکافی که در خانه همسایه درست کردند وارد خانه ای که سید أحمد در آن پناه برده بود، شدند و زمانی که او برای استراحت و تجدید قوا، پس از نبردی طولانی به خانه رفته بود، هنگام خروج، با شمشیری بر سر او ضربه ای وارد کردند. سپس به دستور «قتلغ خان» خانه را بر روی آن بدن شریف خراب کردند و زیر آوار باقی گذاردند.

با توجه به تبلیغ گسترده حکومت و مأموران بر علیه تشیع و اهل بیت(ع) تعداد زیادی از مردم که از مخالفین تشیع بودند، حرمت بدن شریف نوه پیامبر را نگاه نداشتند و آن را در زیر آوار نگاه داشته و به خاک نسپردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۱
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه

مدل پیراهن نوزادی 2016 مناسب دختر بچه ها

ورد فان » برای مشاهده عکس بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه

مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس نوزادی دخترانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۵
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۷ ب.ظ

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95

مدل لباس بچه گانه بسیار شیک مناسب نوروز سال 95

ورد فان » برای مشاهده عکس بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


مدل لباس دختر بچه سال 2016

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


جدیدترین مدل لباس بچه گانه 95

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


مدل لباس بچه گانه 95

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95


مدل لباس بچه گانه 2016

مجموعه ای از مدل لباس بچگانه تابستان 95

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۷
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

مدل آرایش جدید 2016 مناسب برای تابستان 95

ورد فان » برای مشاهده عکس بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95


مدل آرایش صورت سال 2016

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

مدل آرایش صورت 95

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

مدل آرایش جدید 2016 95

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95


جدیدترین مدل آرایش جدید 2016

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

جدیدترین مدل آرایش چشم 95

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95


مدل آرایش صورت سال 2016

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

مدل آرایش صورت سال 2016

مجموعه مدل های آریش صورت برای فصل تابستان 95

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۱۶